مسابقات توییتر می تواند شکل بسیار موثری برای ایجاد سر و صدا و درگیر شدن با مخاطبان شما به صورت آنلاین باشد.
یک کمپین توییتر نه تنها می تواند فالوورها و ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد، بلکه یک رقابت خوب فکر شده در توییتر می تواند به میزان قابل توجهی آگاهی از برند شما را افزایش دهد و همچنین درآمد را در محل یا فروشگاه شما افزایش دهد.
اما، با وجود امکانات بسیار مختلف برای کمپین توییتر، کدام مفاهیم برای افزایش دسترسی و جذب یک مسابقه بهترین هستند؟
مهمترین توصیهای که میتوانیم بکنیم این است که سادگی کلیدی است. یک مسابقه پیچیده که نیاز به چند مرحله دارد، به سرعت به انتهاینابودی سقوط می کند.
سعی کنید توجه ها را جلب کنید و آن را سرگرم کننده کنید.
در اینجا ۵ نمونه عالی از استراتژیهای رقابتی موثر و آزمایش شده توییتر آورده شده است که به شما کمک میکند تصمیم خود را بهتر کنید…
۱٫ سریعترین انگشت
همچنین به عنوان “سریع ترین پاسخ برنده” شناخته می شود. این ایده مسابقه زمان زیادی را از شما نمی گیرد و یک چالش سرگرم کننده است.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند سوال جالب از فالوورهای خود بپرسید و اولین کسی که با پاسخ صحیح شما را توییت کند، برنده می شود.
حتما برای ایجاد کمی هیاهو و هیجان، مخاطبان خود را با اعلام تاریخ، زمان و قوانین از یک هفته قبل آماده کنید.
شما همچنین می توانیدیک چیز معمولی از آن بسازید و یک بار در هفته با هشتگی مانند #FastestFingerFriday اجرا کنید.
۲٫ مسابقه زیرنویس
اینیک مفهوم ساده و سرگرم کننده برای همه قابل شرکت کردن است، تنها یک قانون دارد، تمیز نگه داشتن آن و لطفاً این را به خاطر داشته باشید. شما نمی خواهید کمپین شما به دلایل اشتباه ویروسی شود!
۳٫RT برای برنده شدن
اینیکی از محبوب ترین مسابقات در توییتر است زیرا ساده اما موثر است. همانطور که از نام آن پیداست، از شرکت کنندگان خواسته می شود که شما را ریتوییت کنند تا شانس برنده شدن را داشته باشید.
تقریباً مانند قرعه کشی هشتگ، پس از پایان مدت زمان کمپین، برنده به طور تصادفی از بین همه ریتوییت ها انتخاب می شود.
در اینجایک مثال خوب از مسابقه “RT برای برنده شدن” از Doritos است، این توییت بیش از ۵۰۰ بار بازتوییت شد.
۴٫ نظرسنجی توییتر
کمپین پرسش و پاسخ بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سوال ایجاد کنید و سپس آن را در توییتر ارسال کنید.
پس از آن شرکت کنندگان به سادگی باید با پاسخ مناسب به شما جواب دهند. برندگان را میتوان در قالب قرعهکشی از میان پاسخهای صحیحیا احتمالاً در سریعترین زمان انتخاب کرد.
این ممکن است خلاقانه ترین نوع رقابت نباشد، با این حال، نوعی درگیر کردن فالوورهای شما است و تعدادی سؤال جالب و سرگرم کننده وجود دارد که می توانید از مخاطبان خود بپرسید. مردم همچنین به شما ادامه می دهند تا از صفحه توییتر خود دیدن کنید تا به دنبال سؤالات بگردید.
این نوع رقابت همچنین میتواند برای دریافت پیشنهادات و بازخورد برای مکان، رستوران یا بار شما مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان مثال میتوان از آن برای رأی دادن به یک کوکتل جدیدیا شایدیک غذای جدید استفاده کرد.
این نوع رقابت نظرسنجی بسیار عالی است زیرا دقیقاً به شما می گوید که مشتریان به چه چیزهایی علاقه دارند.
سپس می توانید با ارائه نمونه رایگان به مشتریانی که محصول برنده را انتخاب می کنند یا شاید به همه شرکت کنندگانی که پاسخی را توییت کرده اند، انگیزه ای برای مشارکت مردم ایجاد کنید. برای بردن یک جایزه ویژه وارد یک سهام جاروب شوید.
۵٫ پاسخ خلاقانه برای برنده شدن
در مسابقه «پاسخ خلاق»، از فالوورها خواسته میشود تا با پاسخ دادن به سؤالی از شما با استفاده از هشتگ، شرکت کنند. پاسخ ها باید تا حد امکان خلاقانه باشند و برندگان و ایده های آنها توسط شما انتخاب می شوند.
مردم وقتی می توانند فعالانه با یک کمپین درگیر شوند و از خلاقیت و شوخ طبعی خود برای برنده شدن جوایز استفاده کنند، از این کار لذت میبرند.
این نوع کمپین می تواند به سادگییک سوال سرگرم کننده در مورد برند شما بپرسد یا شاید می تواند یک ایده نوآورانه باشد که می خواهید مخاطبان شما در آن شرکت کنند.
اسموتی هایInnocent اسپانسر المپیک مسابقه ای با عنوان «توئیت براییک صندلی» در توییتر برگزار کرد.
متخصصان اسموتی به دنبال کنندگان این شانس را دادند که هر روز به مدت دو هفته در رویدادهای مختلف لندن ۲۰۱۲ کرسی کسب کنند.
از طرفداران خواسته شد با استفاده از هشتگ #tweetforaseat در توییتی به نام innocent (@innocentdrinks) بنویسند که چه کسی را با خود می برند و چرا.
هر روز صبح، این برند به توییتهای روز قبل نگاه میکرد و بر اساس «تویتهای اصالت، خلاقیت و طنز»، مورد دلخواه خود را انتخاب میکرد.
نتیجه
تعدادی از استراتژی های رقابت توییتر وجود دارد که می توانیدیکی از آنها را انتخاب کنید. هنگامی که در مورد یک مفهوم تصمیم گرفتید، مطمئن شوید که ورود افراد به آن واضح و ساده است، و سپس شروع به انتشار آن کنید!
هنگامی که رقابت شما راه اندازی شد، از آن غافل نشوید. مطمئن شوید که از کاربران برای ورود تشکر میکنید، توییت میکنید و به مردم یادآوری میکنید که بهترین ورودیها را وارد کرده و بازتوییت کنند، (در صورت لزوم) تا سر و صدایی ایجاد کنید و به دیگران نشان دهید که چه چیزی را از دست میدهند!
اگر اکانت توییترشرکت شما فالوورهای زیادی ندارد، چرا با شرکت دیگری شریک نمی شوید و به طور مشترک رقابتی را برگزار نمی کنید؟
برای انتخاب برنده مسابقه خود به کمک نیاز دارید؟ فقط پیمایش در توییتهای خود و توقف، راه عادلانهای برای انتخاب برنده نیست!
در صورت امکان باید ورودی ها را در یک پایگاه داده ذخیره کنید و به صورت تصادفییک برنده را انتخاب کنید.