چگونه از Pinterest برای بازاریابی استفاده کنید

pinterest-3314928_1280
چگونه از Pinterest برای بازاریابی استفاده کنید

پینترست، مطمئناً دنیای رسانه های اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده است.

 Pinterest که در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد و اکنون به خوبی تثبیت شده است و به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ابزار ضروری در بسیاری از شرکت های بازاریابی رسانه های اجتماعی است.

این پلتفرم که از اعضا دعوت می‌کند تا ویدیوها، تصاویر و مقالات مورد علاقه خود را از سراسر اینترنت در «تخته‌های اعلانات» «پین» کنند، با سرعتی بی‌سابقه در حال رشد است و حتی از فیس‌بوک و توییتر در همان مرحله از تاریخ خود پیشی می‌گیرد.

پینترست چیست؟

با این حال پینترست با فیس بوک و توییتر بسیار متفاوت است، در واقع پلتفرمی دیگر برای ارسال وضعیت و چت با سایر کاربران نیست.

پینترست، همانطور که بیانیه آنها نشان می دهد، می خواهد “جهان را از طریق چیزهایی که برایشان جالب است به هم متصل کند”.

Pinterest را به عنوان یک تابلوی اعلانات دیجیتال در نظر بگیرید، جایی که می توانید چیزهایی را که می خواهید به اشتراک بگذارید در تابلوهای دسته بندی شده فیلتر کنید.

به عنوان مثال می‌خواهیم مخاطبان خود را با رسانه‌های اجتماعی، مقالات بازاریابی دیجیتال، ایده‌های رقابتی سرگرم‌کننده و منابع مفید درگیر کنیم.

بنابراین ما برای هر یک از آن موضوعات در پینترست خود تابلوهایی ایجاد کرده ایم.

شاید آرزو داشته باشید که راهی برای فیلتر کردن پست‌های دوستانتان براساس موضوعات مورد علاقه تان وجود داشته باشد.

اکنون با Pinterest این امکان وجود دارد. به سادگی انتخاب کنید کدام موضوع را می خواهید دنبال کنید و دوباره قسمت هایی را که دوست دارید برای خود ذخیره کنید.

چرا از آن استفاده کنید؟

به طور شگفت انگیزی تا مارس ۲۰۱۲، زنان ۸۹ درصد از کل کاربران را تشکیل می دادند. ظاهراً اکنون در جولای ۲۰۱۲ حدود ۶۰ درصد زنان هستند.

پینترست در ژانویه ۲۰۱۲ ماهانه ۱۱٫۷ میلیون کاربر منحصر به فرد داشت که به سریع ترین سایت مستقل تاریخ تبدیل شد که به مرز ۱۰ میلیون رسید.

کاربران پینترست ۸۹ دقیقه در ماه را صرف پین کردن و مرور تابلوها می‌کنند و پس از فیس‌بوک که ۴۰۵ دقیقه به ازای هر کاربر در ماه دارد و به خود می‌بالد، دوم است.

پینترست اکنون سومین شبکه اجتماعی بزرگ پس از فیس بوک و توییتر است.

Pinterest ترافیک ارجاعی بیشتری نسبت به YouTube، Google+ و Linkedin ایجاد می کند.

چگونه از pinterest برای مکان یا هتل خود استفاده کنید

۱٫ عکاسی

یکی از بهترین چیزهای پینترست در مقایسه با سایر سایت های شبکه اجتماعی این است که بسیار بصری است.

بنابراین اگر هتل، رستوران یا باری را اداره می‌کنید و به ارائه بصری آن موسسه افتخار می‌کنید، پینترست بستر مناسبی برای نمایش برند شما با چند عکس است!

یک هتل باید حداقل یک مکان برای عکس های خود داشته باشد. یک رستوران برای غذاهای ویژه‌اش و یک کوکتل بار می‌تواند تابلویی ایجاد کند که تصاویر خوشمزه از کوکتل‌هایش را به نمایش بگذارد.

اگر کمی نگران مهارت‌های عکاسی خود هستید، برنامه اینستاگرام را دانلود کنید زیرا به شما کمک می‌کند عکس‌های زیبایی بسازید که سپس می‌توانید آن را در Pinterest آپلود کنید.

۲٫ دانش خود را از این بخش نشان دهید

پینترست همچنین یک رسانه عالی برای نشان دادن اینکه شرکت شما در مورد کاری که انجام می‌دهید بسیار آگاه است.

بنابراین هتل ها ممکن است بخواهند تابلویی با مقالاتی در مورد «کارهایی که باید انجام دهید» ایجاد کنند یا حتی تابلویی در مورد بهترین نکات سفر یا مقاصد سفر ایجاد کنند.

به‌عنوان یک رستوران‌دار یا صاحب بار، باید به دستورالعمل‌ها، نکات تغذیه سالم یا شاید حتی توصیه‌هایی درباره نوشیدنی ها فکر کنید.

سپس مشتریان می توانند به صفحه Pinterest شما بیایند و ببینند که شما در مورد مهمان نوازی و غذا با تجربه و آگاه هستید، که امیدواریم آنها را تشویق به بازدید از مکان شما کند.

به یاد داشته باشید، بیشتر محتوای Pinterest در سایت های دیگر وجود دارند، بنابراین تنها چیزی که لازم است کمی تحقیق اولیه در شبکه است تا منابع جالبی برای “پین کردن” پیدا کنید.

۳٫ رویدادهای خود را به نمایش بگذارید

Pinterest یک پلتفرم عالی برای تبلیغ رویدادهایی است که در محل شما برگزار می شود. این برای نمایش امکانات، اتاق های ملاقات، باغ ها، جشن های عروسی و غیره عالی است.

۴٫ با SEO ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید

جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما بهترین راه برای افزایش رزرو آنلاین شماست. پینترست برای تلاش های سئوی شما (بهینه سازی موتور جستجو) معجزه می کند، به این معنی که کسب و کار شما در جستجوهای گوگل رتبه بالاتری خواهد داشت.

این به این دلیل است که پینترست مانند فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی از برچسب های “بدون دنبال کردن” استفاده نمی کند.

این بدان معنی است که شما از پیوندهایی که به وب سایت شما می آیند و صفحه شما را در رتبه بندی گوگل و سایر موتورهای جستجو بالاتر نشان می دهند، سود خواهید برد!

این تا زمانی است که محتوایی (عکس‌ها و ویدیوها) که به اشتراک می‌گذارید در وب‌سایت خودتان قرار داده شده باشد و نه دیگران.

۵٫ مخاطبان خود را درگیر کنید

مانند هر نوع سایت شبکه اجتماعی، پینترست راه عالی دیگری برای برقراری ارتباط و تعامل با پایگاه مشتریان شما است.

بنابراین مطمئن شوید که با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، به نظرات زیبای آنها پاسخ دهید و مطالب جالبی که آنها پست کرده اند و مرتبط با شما هستند را دوباره تکرار کنید.

رقابت پینترست نیز راهی عالی برای تعامل با شما مخاطبان است!

مسابقات عکس برای Pinterest عالی هستند. چرا مسابقه ای را برگزار نمی کنید که از مخاطبان شما بخواهد بهترین عکس را از محل شما بگیرند و سپس در Pinterest به اشتراک بگذارند.

بهترین عکس می تواند برنده یک وعده غذایی رایگان در رستوران شما یا یک شب اقامت رایگان در هتل شما باشد!

سخن پایانی

Pinterest یک ابزار بازاریابی اجتماعی بسیار موثر است و باید شروع به تبدیل شدن به بخشی از تلاش های روزانه بازاریابی رسانه های اجتماعی شما کند.

ثبت نام برای یک حساب کاربری بسیار ساده است، حتی اگر بر اساس دعوت باشد. اگر از قبلا کسی را در پینترست نمی‌شناسید، به سادگی یک دعوت نامه درخواست کنید و سریعا یک ایمیل دریافت خواهید کرد.

در اینجا فقط چند نکته قبل از شروع آورده شده است:

در مورد تمام موضوعات و علایق مرتبط با شرکت خود فکر کنید. اما، همیشه به خاطر داشته باشید که چه چیزی مخاطب شما را علاقه مند می کند.

تابلوهای خود را با تبلیغاتی که بدون توجه به آن در وب سایت شما یافت می شود پر نکنید.

همانطور که قبلاً باید در توییتر و فیس بوک رفتار می کردید، با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید و در تعامل باشید.

مطمئن شوید که برای تنظیم نمایه خود زمان زیادی صرف کرده اید، مطمئن شوید که پیوندهای صفحه و وب سایت توییتر شما و همچنین یک بیوگرافی کوتاه در مورد شرکت وجود دارد.

مراقب مسائل مربوط به کپی رایت باشید، همیشه به صاحب محتوا اعتبار بدهید و اگر شک دارید بپرسید.

مطمئن شوید که همه پین‌ها شامل شرح و اطلاعات مناسب هستند.

با برند و ارزش های خود سازگار باشید.