چگونه یک تیزر ویدئویی جذاب بسازیم

تیزر تبلیغاتی
چگونه یک تیزر ویدئویی جذاب بسازیم

تیزرهای عالی برای جلب توجه بینندگان و ایجاد تمایل بیشتر آنها ایجاد شده است. اما، چگونه می‌توانید یک تیزر جذاب بسازیم؟

در این مقاله، تیزرها و تکه‌های محتوایی که ایجاد کرده‌ایم را بررسی می‌کنیم و عناصری را که باعث موفقیت آن‌ها می‌شود بررسی می‌کنیم.

محتوای تیزر چیست؟

تیزر یک ویدیوی کوتاه است که به عنوان راهی برای ایجاد سر و صدا در مورد کار یا برند شما ایجاد می شود. می‌توان از آن برای تبلیغ یک ویدیو/فیلم طولانی‌تر، معرفی محصول یا هر چیزی که به نوعی معرفی نیاز دارد استفاده کرد.

نکته کلیدی در اینجا جذب بینندگان و ارائه اطلاعات کافی برای تشویق آنها به جذب بیشتر است.

انواع محتوا

تفاوت‌های جزئی بین انواع محتوای تیزرهایی که می‌توانید به دنیا معرفی کنید، وجود دارد، که هر کدام اهداف کمی متفاوت دارند.

تیزر

یک ویدیوی تیزر معمولاً بسیار پر زرق و برق است و آنچه را که می‌خواهید تبلیغ کنید، نشان می دهد. شما فقط گزیده هایی از رویداد اصلی را به جای کل روایت نشان می دهید.

همه چیز در مورد موضوع مورد تبلیغ با ایجاد تعلیق بدون لو دادن کامل اتفاق در آن وجود دارد. شما به جای فاش کردن اصل ماجرا تنها به آن اشاره می کنید.

تریلر

یک پیش‌پرده اطلاعات بیشتری درباره آنچه که می‌خواهید تبلیغ کنید ارائه می‌کند. یک تریلر اغلب روایت کلی را دنبال می‌کند و تا حدودی داستان را نشان می‌دهد.

معمولاً تریلرها کمی طولانی‌تر از یک تیزر، بینندگان را با انتظارات روشنی در مورد آنچه که از تماشا یا مشارکت به دست خواهند آورد، می‌گذارند.

قطعه محتوا

تکه‌های محتوا به معنای واقعی کلمه، کلیپ‌هایی از محتوای بزرگ‌تر شما را می‌گیرند و بخش‌هایی را با اندازه کوچک انتخاب می‌کنند تا بینندگان را جذب کنند.

این تکه‌ها کلیپ‌های بسیار کوتاه یا صداهایی هستند که برای جلب توجه بیننده طراحی شده‌اند.

همه این انواع محتوا برای به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی نیز عالی هستند، اما شما باید عکس خود را طوری برنامه ریزی کنید که اندازه های مختلف را در خود جای دهد.

عناصر یک محتوای تیزر عالی

محتوای تیزر عالی باید شامل هر یک از سه عنصر زیر باشد. یک غافلگیری، ارائه راه حل، و یک فراخوان برای اقدام.

اگر نمی‌توانید همه آن‌ها را در یک ویدیوی تیزر قرار دهید، مجموعه‌ای از آن‌ها را در نظر بگیرید که هر کدام عنصر متفاوتی را به همراه دارد.

همچنین می‌توانید از کپی پست در رسانه‌های اجتماعی یا در صفحه‌ای که ویدیوی خود را در آن به اشتراک می‌گذارید، به همین شکل استفاده کنید.

هوک قوی

چند ثانیه اول ویدیوی شما برای جذب مخاطب بسیار مهم است. راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، و انتخاب درست باید با برند، محتوا و رویداد یا ویدیویی که تبلیغ می‌کنید هماهنگ باشد.

رهبری فکری

با ایجاد سریع تخصص، علاقه بینندگان را برانگیخته و آنها را وادار به شنیدن آنچه شما یا موضوع ویدیویتان می‌کنید، خواهید کرد.

لزوماً لازم نیست یک فرد مشهور یا متخصص مشهور باشید. توضیح ساده اینکه چه کسی هستید و چرا صلاحیت صحبت کردن در مورد یک موضوع را دارید، نقطه شروع خوبی است.

دنباله اقدام

اگر ویدیوی شما دارای یک لحظه دراماتیک است، با آن همراه باشید، یا با ساختن آن، احساس تعلیق را برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

آنها هیجان زده خواهند شد تا ببینند چه چیزی در آینده خواهد آمد.